Automatyzacja sprzedaży na Allegro zamiast prowadzenia sklepu internetowego - dlaczego warto o tym pomyśleć?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to kusząca wizja dla wielu osób. Słyszy się przecież o sukcesach coraz to kolejnych start-upów, zapominając, że pod tym pozytywnym medialnym przekazem skrywają się kompletnie rozłożone, nieudane pomysły. Jeśli więc myślimy o własnym sklepie online, zastanówmy się, czy warto, czy może lepiej skorzystać z łatwiejszego rozwiązania - automatyzacji sprzedaży na Allegro. Dlaczego warto o tym pomyśleć?

Sprzedaż w internecie - od nieufności do powszechności

Historia internetu w naszym kraju jest stosunkowo młoda, lecz jego rozwój przeszedł najśmielsze oczekiwania. Dzisiaj już nikogo nie dziwi, że korzystamy z niego nie tylko do kontaktów z bliskimi nam osobami, ale też do wielu innych zadań, między innymi robiąc zakupy. Jeszcze kilka lat temu nie było to tak oczywiste, bo wielu konsumentów obawiało się, że zamówiony produkt do nas nie dotrze, mimo że został opłacony. Obecnie już za bardzo o tym nie myślimy, gdyż rynek sprzedaży online mocno został ucywilizowany, stając się przewidywalny i w pełni bezpieczny dla konsumentów. Wielki wpływ na to ma również ogromna konkurencja, która sprawia, że sprzedawcy - bardziej doświadczeni, jak i dopiero debiutujący - starają się za wszelką cenę prześcignąć konkurencję, oferując najlepsze warunki. 

Prawda jest jednak taka, że jeśli konsument ma wrócić do naszego sklepu, to musimy zagwarantować mu rewelacyjne warunki - nie tylko niską cenę produktu, ale i błyskawiczną obsługę, a najlepiej coś jeszcze dodatkowo gratis. Dla firm, które już funkcjonują długo na rynku, to nie tak trudne, gdyż mają grono zaufanych klientów i możliwości, aby wzbogacać swoją ofertę. Co jednak mają powiedzieć podmioty wkraczające dopiero w ten świat, walczące z tym, aby dopiąć budżet, tracąc mnóstwo środków pieniężnych na działanie promocyjne?

Sprzedaż online - rady dla debiutantów

Mimo że teoretycznie każdy może dziś zaistnieć online i walczyć nawet z doświadczonymi brandami, to w praktyce wygląda to trochę inaczej. Dla młodych marek, które dopiero zaczynają swoją przygodę w internetowej sprzedaży, priorytetem nie jest walka z bardziej rozpoznawalną konkurencją, lecz to, by w ogóle utrzymać się na wymagającym rynku. Wiadomo, że pozytywnym sygnałem byłaby możliwość nawiązania równej walki z firmami mającymi pewien ugruntowany status, ale w rzeczywistości ważniejsze na początku jest to, żeby zdobyć zaufanie oddanego grona konsumentów. Dopiero na tej podstawie można wypłynąć na szersze wody, a nawet myśleć o większej ekspansji. 

Często jednak te ambitne plany zostają szybko zweryfikowane, zostajemy więc brutalnie sprowadzeni na ziemię. Już przecież same koszty, które musi ponieść firma, żeby w ogóle usłyszał o niej świat, są spore i odczuwalne w budżecie. Pozycjonowanie organiczne nie przyniesie od razu ekspresowych rezultatów, gdyż potrzeba na to czasu, inne sposoby jak Google AdWords też pozostawiają wiele do życzenia, ponieważ, żeby być wyżej w wyszukiwarce niż inne firmy, musimy przeznaczyć na ten cel sporo środków. Może i się opłaci, lecz nigdy nie ma gwarancji, że tak będzie. A przecież dochodzi szereg innych kosztów związanych z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. 

Jeśli jesteśmy w takiej sytuacji, wahając się, czy zaryzykować lub już to zrobiliśmy, a teraz leczymy rany po porażce, powinniśmy wiedzieć, że jest łatwiejszy sposób na zarobek w internecie - automatyzacja sprzedaży na Allegro zamiast prowadzenia sklepu online, to rozwiązanie, które może stać się furtką do zaistnienie w wirtualnym świecie handlu. 

Allegro i wFirma - można łatwiej

Dzięki połączeniu Allegro z systemem wFirma.pl sprzedaż w internecie staje się nie tylko łatwiejsza, ale i dostępna dla wielu osób. Nie musimy już utrzymywać kosztownego sklepu internetowego, przeznaczając na jego promocję dodatkowe środki. Zamiast tego - dostęp do towarów w niższych cenach, co stanowi ogromną przewagę konkurencyjną nad tysiącami innych sklepów online. 

Allegro+ to usługa przeznaczona dla wszystkich, a zwłaszcza dla osób marzących o sprzedaży w sieci, lecz bez dodatkowych obciążeń w postaci posiadania swojego sklepu internetowego. To zapewnia naprawdę dużą oszczędność pieniędzy, ale też czasu, gdyż zarówno sprzedaż, magazyn, jak i księgowość mamy w jednym miejscu. To jednocześnie komfort prowadzenia biznesu, bo zapewnia go automatyczna aktualizacja stanów magazynowych towarów sprzedanych na Allegro, ale też inne ułatwienia jak wygodne zarządzania aukcjami (na przykład szablony aukcji, masowe wystawianie aukcji). 

Pakiety do wyboru - dla początkujących i bardziej zaawansowanych

Jak napisaliśmy wcześniej, sprzedawanie na Allegro bezpośrednio z wFirma.pl to rozsądna opcja dla osób pragnących zaistnieć w obszarze online, bez podejmowania zbędnego ryzyka związanego z posiadaniem własnego sklepu. Żeby było to realne, możemy wybrać odpowiedni do własnych potrzeb, oczekiwań i możliwości pakiet: Mini, Standard, Big lub Extra. Ten pierwszy jest w sam raz na początek, żeby sprawdzić, jak to wszystko działa. Mamy tu zapewnionych 100 transakcji i 1000 aukcji. Kolejne: Standard (500 transakcji, 5000 aukcji) i Big (1000 transakcji, 10000 aukcji) są już bardziej ambitne, lecz dla osób mierzących naprawdę wysoko polecane jest szczególnie konto Extra bez żadnych limitów - transakcji oraz aukcji. 

Warto zainteresować się możliwościami, jakie zapewnia znane i cenione na rynku e-commerce Allegro, które z pomocą wFirma.pl otwiera nowe możliwości dla każdego, kto chce spróbować swoich sił na trudnym terenie sprzedaży internetowej. Więcej na ten temat znajdziemy pod adresem https://wfirma.pl/sprzedawaj-na-allegro.